طرح فوریتی بیمه بیكاری مهمترین دستاورد كارگری مجلس هشتم
نوشته شده توسط : swot

'علیرضا محجوب' روز سه شنبه در نشست خبری افزود: قانون بیمه بیكاری كه بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول آن بودند در سال 1365 به دنبال اخراج پنج هزار و 500 كارگر از شركت ایران خودرو، شكل گرفت.

وی ادامه داد: این قانون از زمان تصویب تا به امروز بدون تغییر مانده بود كه در مجلس های پنجم، ششم، هفتم و هشتم بیش از چهار نوبت پیشنهاد توسعه بیمه بیكاری به شكل گسترده تر ارائه شد.

وی بیان داشت: در طرح بیمه ای كه هم اكنون در مجلس مطرح شده همه متقاضیان كار را شامل می شود كه در قانون برنامه های سوم، چهارم و پنجم بر آن تاكید شده است.

به گفته محجوب، طرح یاد شده ظرف مدت 1.5 سال آماده شد كه در مجلس به فوریت آن رای داده شده است.

وی اظهار داشت: در صورت تصویب طرح، تمام نیروی كار كشور زیر پوشش آن قرار می گیرند.

وی گفت: با برخی ایرادهایی كه شورای نگهبان به این طرح گرفته است، هم اكنون نمایندگان در حال بر طرف كردن مشكلات آن هستند.

محجوب با اشاره به این كه برای اجرای این طرح 40 درصد حداقل دستمزد برای مجردها و 60 درصد نیز برای متاهل ها در نظر گرفته شده است، افزود: بیمه بیكاری برای همه افرادی است كه در كاریابی ها ثبت نام كنند و جویای كار باشند.

وی تاكید كرد: ممكن است اجرای چنین طرحی برای دولت تلخ باشد، اما با توجه به این كه نباید تبعات بیكاری به جامعه آسیب برساند، این داروی تلخ را با توجه به این كه برای بهبودی است، باید اجرا كرد.

محجوب اقدام دیگر مجلس هشتم در خصوص كارگران را اجرای بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی ذكر كرد و گفت: تاكنون 400 هزار نفر كارگر ساختمانی بیمه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین مجلس هشتم در زمینه مشاغل سخت و زیان آور اقدامات ارزشمندی را انجام داد كه بر اساس آن سابقه كار در مشاغل سخت و زیان آور هر یك سال معادل 1.5 سال شده است.

محجوب در خصوص ساماندهی قراردادهای موقت كار گفت: این طرح 75 تا 76 رای بیشتر در مجلس نیاورد، اما باید عزم خودمان را جزم كنیم تا این پدیده را كه یكی از مشمئز كننده ترین پدیده های جامعه كارگری است از میان برداریم.

وی با انتقاد از موضوع خصوصی سازی یادآور شد: خصوصی سازی مشكلاتی را برای كارگران ایجاد كرده است، اما این موضوع سر فصل سرمایه داری است كه باید با چالش هایی كه جامعه كارگری كشور مواجه می شود، مقابله كرد.

اقتصام** 9123 **1594





:: برچسب‌ها: طبیعت , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: